Ai o afacere și vrei să gestionezi cât mai bine relația cu clienții, dar și tot ceea ce ține de interacțiunea cu angajații și eficiența companiei? Ia în calcul utilizarea de aplicații pentru a automatiza cea mai mare parte dintre aceste procese. Iată care sunt cele mai importante beneficii ale utilizării de aplicații pentru firme.
Aplicații destinate clienților
Aplicațiile pot fi împărțite în două categorii, cele care oferă automatizarea serviciilor față de clienți și cele care se utilizează intern.
În această primă parte vom trata beneficiile automatizării activităților din prisma clienților. Acestea vizează metode mai simple puse la dispoziția clienților pentru a obține un serviciu sau un produs în timp scurt, la distanță de câteva click-uri. Cele mai bune exemple de aplicații care automatizează această relație dintre client și furnizor sunt aplicațiile de delivery, magazine online, rezervări, transport (taximetrie) etc.
Cu ajutorul unor astfel de aplicații, clientul are acces mult mai rapid și simplu atât la serviciile oferite de brandul tău, cât și la orice alte detalii care pot fi de interes. Rezultatul va fi fidelizarea clientului prin automatizarea unor procese, fapt ce duce la economie substanțială de timp. De asemenea, accesul este distribuit, adică se poate face din orice colț al rețelei.
Un avantaj important pentru companie în momentul în care utilizează o aplicație este acela că digitalizează procesul de prezentare și vânzare. O consecință a digitalizării este că se poate face o analiză clară și completă a evoluției afacerii, iar plaja de clienți poate să fie mărită sau modificată substanțial fără costuri suplimentare cu personalul ori cu spații fizice de desfacere.
În ceea ce privește această aplicație, avantajele integrării unui modul de marketing cuprind posibilitatea de transmitere mult mai rapidă a reclamelor sau a oricărui material de marketing. De asemenea, un astfel de modul permite colectarea feedback-ului din partea clienților mult mai comod și/sau anonim.
Un beneficiu major este facilitarea creării de pachete/oferte/promoții customizate în funcție de nevoile clienților.
Aplicații utilizate intern în firmă
Automatizarea activităților prin intermediul unor aplicații se poate face și intern pentru a facilita procesele care au loc în firmă. Aceste aplicații simplifică procedurile de gestiune stocuri, facturare, CRM etc.
Un beneficiu important care vine odată cu utilizarea de aplicații intern este că sarcinile din firmă vor fi prioritizate mult mai eficient, angajații având posibilitatea de a se ocupa de lucrurile cu adevărat importante. Integrarea unei aplicații pentru automatizarea activităților din firmă va conduce la posibilitatea de a face analize clare atât a evoluției și randamentului angajaților, cât și a afacerii ca întreg.
Automatizarea permite crearea unor indicatori relevanți pentru afacere și deschide posibilitatea de a găsi mai multe soluții la eventuale probleme și mult mai eficiente, deoarece sunt create în urma unor analize punctuale. În plus, rapoartele sunt generate mult mai ușor și sunt edificatoare deoarece reprezintă rezultatul unui calcul, iar factorul uman este mai puțin implicat în crearea acestora.
Dacă tot am ajuns la factorul uman, multe procese pot fi simplificate datorită eliminării acestuia acolo unde rezultatul este unul benefic, și anume automatizarea activităților repetitive precum trimiterea de e-mailuri, scrierea facturilor, crearea rapoartelor periodice și orice alte activități care consumă inutil mult timp.
Utilizarea de aplicații conduce la eficientizarea activităților, atât în cadrul companiei, cât și în ceea ce privește relația cu clienții. Această automatizare vine cu numeroase beneficii datorită faptului că procesele vor fi mult simplificate, iar accesul tuturor părților implicate la informații este mult mai facil. Dacă ai o afacere, ia în calcul utilizarea de aplicații pentru a avea parte de aceste avantaje majore.
0 Comentarii